HTML

HorDaráló

A HorDaráló Guild blogja. Itt követheted nyomon guildünk kalandjait a World of Warcraft világában.

Friss topikok

  • Mr.Zax: "Aki a nightelf fajt képviseli, az meglepődve tapasztalhatja, hogy karaktere emberi formát öltött,... (2008.02.26. 12:02) Outland Instái 4. rész Caverns of Time
  • Brut: 1. e 2. b 3. póker, sorozatnézés, mozi, koncert 4. wow, család, barátok, munka 5. b 6. c 7. c 8. d... (2007.12.12. 08:10) Ki a legkockább a darálóban
  • Brut: És a képek? (2007.11.03. 12:40) Karazhan
  • Gnosh: Üdv a Darálóban! Remélem nálunk jobban megtaláljátok a számításaitokat mint az előző guildetekbe... (2007.10.06. 16:18) Üdvözlet az új belépőknek!
  • Kuksika: Sziasztok. Itt szeretném megjegyezni, hogy valami klánbeli rangokat és hogy mikor léphet valaki sz... (2007.09.30. 04:44) Guild Szabályzat

2007.10.06. 13:29 Gnosh

Outland Instái 3. rész Auchindoun

Mana-Tombs 64-66

Első boss /Pandemonius/:
Egy void. Egyik rossz tulajdonsága, hogy időnként elhalványodik és ekkor mindenféle sebzést amit bevinnénk neki, mi kapunk meg. Ezért ekkor ne üssük-lőjük. Tank se. A másik amire figyelni kell, egy shadowbolt szerű sebzés melyet a csapat minden tagjára kilő, valakire többet is. Ez a harc, nagy odafigyelést kíván a healer részéről. A csapatot HoT-okkal vagy terület heallel gyógyítsuk vissza, ne pedig valami hosszú kasztolású nagy heallel.

Második boss /Tavarok/:
Tüskéshátú barátom a kő giant. Távról dpseljünk és healeljünk, mert nyom esetenként egy földrengést és ebbe mindenki sérül aki 30 yardon belül áll, valamint néha beszédít valakit aki pár másodpercig mozgás és harcképtelen lesz. Nem egy nehéz harc.

Harmadik boss /Nexus-Prince Shaffar/:
A vécépapírba csavart herceg. Ez viszont nem lesz könnyű az előzővel ellentétben. A múmiánknak van 3 kis csillogó gömb alakú adja. Ezekkel kell kezdenünk, mégpedig úgy, hogy mind a 3 dps kasztunk kiválaszt magának 1et-1et (a hátsót balról a lépcsőről lehet könnyen kijelölni). Beszéljük meg, hogy ki lesz az a DD aki a későbbiekben már csak egyesével megjelenő addokat öli. Ha mindenkinek megvan a célja (tank-boss, 3 dd - 3 külön add) akkor mehet a csata. Tank rámegy a bossra, és már abban a pillanatban a dd-k ütik az őröket (healer figyeljen, mert a tank az elején nagyot kaphat). Ha rövid idő alatt nem dőlnek meg, akkor átváltoznak múmia formává , ami több hp-t és heal képességet jelent, amivel a bosst gyógyítják. Előbbiek miatt fontos, hogy aki végzett a saját célpontjával, segítsen be annak aki még nem tudta ezt megtenni. Ha minden gömb lement, lehet adni a bossnak, de aki az addokért felel, az azért tartsa nyitva a szemét, hogy mikor jelenik meg egy újabb add. A boss frost sebzést lő, mágusnak frost ward ajánlott. Ha netán átváltozna egy add fight közben és jönne már a másik, akkor az átváltozottat fearelni (és talán barizni is) lehet.

Egyéb tudnivalók: Ebben az instacsoportban (a két másikban is), ha miénk a külső terület 5 tornya (PvP), akkor a bossok, a drop mellet, adnak 1-2 spirit shardot. Ezeket Allirean Strongholdban tudjuk beváltani (gem-re, fejesre, gyűrűre, potira). Ha elfelejtettünk kaját-piát vagy reagenst hozni magunkkal, és Consurtiummal már minimum friendly a repunk, akkor az insta előtt vehetünk ezekből.
Ez az insta a kasztterek átka. Rengeteg mana égető mob van, mindig legyen kéznél utánpótlás manából.
A több helyen is megtalálható Voidok fearelnek, húzzuk távol más csoportoktól.
A 4-5 fős csoportokban tanyázó repülő angolna-gyíkok (vagy miJ) meghalásukkor felrobbanak, ami hp és mana veszteséggel jár. Ha egyszerre halnak (aoe) könnyen megfeküdhet valaki a groupból. Healer kis hp veszteségnél is gyógyítson vissza mindenkit e közben a fight közben.
A második boss kibányászható. lootoljuk ki hogy aki bányász, ki tudja szedni.

Van egy kikísérős (escort) quest, ami az utolsó előtti teremből indítható egy kocka aktiválása, és egy megelőző q végigvitelével (ha idáig eljutottunk, már kész van).Az emberünk elindul kifelé az instából. Megáll a következő teremben egy rúdnál (és nem, nem táncolni fog. Pedig egy blőd elf csajt megnéznék a rúdon) és valamit buzerál rajta. Ennek következtében az előttünk és a mögöttünk lévő teremből megjelenik 2-2 add és betámad minket. Tudnivalók: -az NPC-nk is healelhető, ezért tegyünk rá egy jelet, hogy ne keverje be a healer az addokkal, ha van cc kasztunk (ne adj isten 2) akkor azokat küldjük előre (vagy hátra) hogy az onnan érkező ellent barizzák, feareljék, fagyizzák (beszéljék meg kié a jobb kié a bal). A másik oldalon meg maradjon a tank-healer és az ötödik csapattag, hogy felvegyék az onnan érkezőket. Ugyanez a fight ismétlődik meg egy-két teremmel arrébb egy másik rúdnál. Ezután két Voiddal kell megküzdenünk. Igyekezzünk az elsőt minél előbb behúzni, hogy csak kevés időt kelljen egyszerre kettővel harcolni. Végül már csak 1 boss szerűt kell leölni de az az eddigiekhez képest már gyerekjáték lesz.


Auchenai Crypts 65-68

Első boss /Exarch Maladaar/:
Ez a boss egy dög. Első szemét húzása, hogy kap mindenki egy debuffot, ami 50%kal megnöveli a kasztolási időt, s ez a harc végéig rajtunk marad (ezért ide a druida, vagy a pap a legjobb healer). Második, hogy néha kijelöl valakit (ki is írja a nevét a játékosnak) aki alá a földre(tehát nem a játékosra) egy 2-3 másodperc szünet után robbanó tűz aoe sebzést rak. Harmadik, bizonyos időközönként beránt magához, megszakítva ezzel minden varázslatot.
Taktika: ha 3 range dd-nk van (szerencsés eset). A boss egy lépcsősor tetején van egy téglalap alakú teremben. A tank középen tartja a démont, a többiek a terem 4 sarkát foglalják el (ha két heal képes tag van akkor ők ne két egymáshoz közel lévő sarokba álljanak). A healer ne felejtse, hogy jóval előbb kell kezdeni a gyógyítást, mint máskor. Mehet a dps a bossba, és mikor valaki meglátja a nevét kiírva, az abbahagy minden nemű varázslást (healt is), és átfut a hozzá közelebb lévő másik sarokba úgy, hogy a pirosan izzó talaj már ne legyen a talpa alatt. Ha a robbanás megvolt, visszaáll a helyére és folytatja azt, amit eddig csinált. (azért állunk 4 külön sarokba, mert így mindig csak egy embernek kell elmozognia a robbanás elől és a többi addig ugyanúgy kasztolhat mint eddig tette) Ezt csináljuk végig. Látod a neved-átfutás-robbanás-utána visszafutás. Ha beránt középre, akkor is mindenki visszafut a helyére.
Ha van egy melee a csapatban (ne adj isten több) az már zűrösebb dolog. Range ugyanazt csinálja mint fönt. Viszont itt már a tanknak is figyelni kell! Mert őt elvileg nem jelöli ki a boss (mert remélhetőleg rajta van az agró), de a másik meeleet - aki a tankkal majdnem egy helyen van - igen. Ha a tank meglátja valamelyik melee nevét kiírva, elkezd futni a healer oldala felé, míg ki nem kerül a piros körből, majd robbanás után visszaáll középre (persze a kijelölt játékos is fut vele).
Fontos: a healer örül, ha a tankot életben tartja, ezért intenzíven kötözzünk ha sérülnénk(főleg melee).

Második boss /Exarch Maladaar/:
Mézga Aladár. Trükkjei: Megidézi alteregónkat, illetve 20%-nál egy nagy fehér csontvázat.
Taktika: A tank a bosson, és figyel mert néha a boss átmehet valakire, és akkor sürgősen újra fel kell venni. Időnként kilő valakire egy sötét valamit, mely amellett, hogy nagyot sebez, a célpont alakját ölti fel és hasonló képességekkel fog rendelkezni. Ezt az addot gyorsan le kell ölni, ezért minden dd kivált rá. Mindig tegyünk így ha jön egy ilyen. 20%-nál jön a csonti. Ha van offtank képes kari az vegye föl, ha nincs akkor a tank próbálja meg, vagy egy pet ha van. A dps továbbra is a bossba!!! Ha lement utána ölhetjük a csontit. Nem kell elkeseredni, ha a csontváz megöl, amennyiben a boss meghalt nem kell újra kezdeni a harcot, a loot megmarad. Visszaérve csak az addot kell leölnünk.
Egyéb tudnivalók: Több a mob mint gondolnánk! Ez alatt azt értem, hogy egyes mobok rögtön a harc elején (szinte minden groupban lesz ilyen) további nem elit addokat idéznek, akik közül még healer képességük is lesznek. Ezeket igyekezzünk minél előbb kiiktani.
Esetenként megjelenik a semmiből egy szintén nem elit ellenség. Megtesz egy fix utat, majd eltűnik. Nem erős, de ha egyedül vagyunk vagy harc közben, akkor rosszul jöhet.
A „Monk” nevű mobok nem cc-zhetőek.

Sethekk Halls  68-70

Első Boss /Anzu/:
Ehez a fighthoz nagyon ajánlott egy aoe képes kaszt. A madáremberünk időnként elementálokat idéz, ezeket az aoe kaszt szedi le. Az elementálok immunisak a saját fajtájuk féle sebzésre (tűzelementál - tűzre, jég a jégre)
Ha nincs aoe kaszt, akkor használjuk a feart az addokra, feltéve ha van a csapatban: warlock, priest, vagy warrior. Ebben az esetben különösen fontos, hogy minden dps a bossba (a healer is tolhatja ha épp nem kell gyógyítani) menjen. Amennyiben fear se nagyon van, akkor a tank agrózza be az addokat is és csak arra váltsunk ki ami a gyógyítónkat öli.
Persze a legjobb az, ha kombinálva tudjuk használni a fentieket.

Második Boss /Talon King Ikiss/:
Itt is egy madáremberrel fogunk küzdeni, és bújócskázni.
A főnök barizni fog, ezért ha van palánk vagy papunk, ügyeljen, hogy minél előbb kiszedje a szenvedő alanyokat. Harc közben teleportál egyet, maj dutána egy brutál aoe „arcane explosen” kasztolásába kezd. Na ekkor kell mindenkinek, minél gyorsabban egy oszlop mögé (a négyközül) fedezékbe húzódnia (tehát a madár és köztünk legyen egy oszlop).Aoe után egyáltalán nem biztos, hogy a tankra megy vissza, ezért figyeljen a zúzógépünk a boss visszaszedésére. Fontos lehet még hogy az oszlop mögül térjünk vissza a terem közepére, mert előfordulhat, hogy a healer köülönben nem lát ránk.

Egyéb tudnivalók: Az utolsó boss előtti teremben a földön van egy piros könyv. Az a quest item. Ha végeztünk a második madárral, ne felejtsük benne a Shadow Labyrinth (70lvl-es insta) kulcsát.
Egyes mobok leraknak egy totemet a földre, s ezek ellenünk fordítanak egy csapattagot. Gyorsan szedjük le ezeket (ne a társunkat, a totemet!). A sima madarak charge-olnak, ami azzal jár, hogy repülünk vagy 5 métert. Figyeljünk erre, mert rosszul jöhet ha kirepítenek minket az insta ajtón át, vagy egy netán egy mögöttünk hagyott mobcsoportba.
A nagy csoportban lévő, nem elit madarakat is nézzük át, mert nem csak hasztalan tollakat dobhatnak.


Shadow Labyrinth 70

Első Boss /Blackheart the Inciter/:
Az utolsó adag 3-as csoportnál már készüljünk föl harcra, mert a boss rögtön jön ha meghaltak. Ezért vigyük őket vissza a terem elejébe, hogy maradjon időnk inni, míg a démon átsétál a helységen. Köpködése mellett, állandó fearelése okozhat problémát. Ezért a tankot igyekezzünk full hp körül tartani, hogy míg mi futkározunk addig ő bírja a strapát. Előfordulhat a fear miatt esetleges beszorulás-akadás bizonyos tereptárgyakhoz. Ekkor kérjük meg a tankot, hogy hozza felénk a bosst (heal,vagy dd táv miatt) és várjunk a következő fearre ami kiszed minket onnan. Ha ez a boss nehéznek tűnt, akkor a továbbiakban csak elszomorítani tudok mindenkit.:-)

Második Boss /Grandmaster Vorpil/:
Ez a fight egy „fun” lesz, mint ahogy az Ogrénk is mondja. Ez pedig abban nyilvánul meg, hogy időnként (szerintem nagyon gyakran) egymás ellen fordít mindenkit, és ekkor egymást támadjuk (a boss ilyenkor nem harcol csak nevet). Célszerű ezért a cooldawnos nagy dps-ű sebzésünket ellőni még az elején, hogy azt ne az egymás lleni harcban alkalmazzuk társainkon. Mindenki próbáljon távol állni egymástól, főleg a healertől ( engem volt hogy 3an ütöttek egyszerre és nem éltem túl), és a tank figyeljen a boss összeszedésére a „fun” rész után, mert ekkor aggrot is dob. Ezek mellett alkalmanként eldob minket az Ogre, ami castolás megszakadása mellett, hp veszteséggel is jár a zuhanás miatt. Levitáció és társai alkalmazása ilyenkor erősen ajánlott. Ha erre nem vagyunk képesek, és 1 k hp alatt vagyunk, nyomjunk be egy heal potit vagy hs-t még földetérés előtt. Ha elfogy a manánk, és már eltelt egy kis idő az előző „fun” (egymás ellen harc) rész óta, akkor a potival-manakővel-innerrel, várjunk a kövi funra, mert nincs annál rosszabb, mikor frissen benyakalt lötyinket, a következő pillanatban, csapattagjainkra lőjük el. Healer druidánk lehetőleg legyen fa formában, mert ekkor nem tud manát pazarolni mikor nem ő ura önmagának, ellenkező esetben tuti tornadóval kezd, ami 1 k fölötti mana igényűJ Ha valaki meghal, egyből kezdjen visszafutni az instába, mert volt már rá példa, hogy be lehet érni időben és befejezni a bosst.

Harmadik Boss /Ambassador Hellmaw/:
Itt se lesz könnyebb dolgunk mint az előbb. 2 taktika ismert. Egy.- Valaki szedi az addokat (kék voidok) amik a fight megkezdése után nem sokkal megjelennek és a boss felé veszik az útjukat. (Célszerű ezeket egy kaszternak,vagy hunternak intéznie, mert ő megáll fönt a boss mellett és elér minden irányba). Céljuk a boss elérése,mert ekkor berobbannak ezzel sebezve mindenkit, és ráadásul az ork is healelődik vele. – Másik az elhúzós taktika. Ez abból áll, hogy: a boss után is van egy folyosó, és előtte is (amin bejövünk). A tank elkezdi vinni magával a bosst ezen a folyosón valamelyik irányba, közben dps, de lehetőleg ne húzzuk le a tankról. Megy vele egészen addig, míg az ellenségünk alkalmazza azt a képességét, mellyel visszateleportál a kiinduló pontjára, és minket is odaránt. Ekkor aoe tűzesőt nyomat ránk, ezért az emelvényről álljunk-ugorjunk le. Majd a tank kezdje el vinni a bosst megint, de most az ellentétes irányba (mert a voidok nagy részének elvileg az előzőleg bejárt folyosórészen kell lennie). Egészen megint a portálásig. Aztán másik irány portál…stb, míg valaki meg nem hal. „3.” Taktika (szerintem a legjobb) a két előző kombinálása. Ez úgy néz ki, hogy 2 berántást-teleportálást kivárunk, addig addozunk, és utána kezdjük mozgatni a bosst a folyosókon. Figyeljük mindig a folyósokat, és arra induljunk amerre nincs, vagy kevesebb a void. Nem muszáj az egyszer erre, másszor arra ütemet követni. Alkalmazkodjuk a voidok mozgásához.

Negyedik Boss /Murmur/: a kandúr.
40%-ról indul a harc, de ennek ne örüljön senki, mert így is 160k körüli a hp-ja. Emberünk egy medence szerű dologban tanyázik. Onnan el nem mozdul ( ezért range nem tudja leagrózni) tankunknak, meelenek be kell menni hozzá. Fontos, hogy a tank álljon hozzá a legközelebb( akár benne is állhat, elég nagy). Két dologra figyeljünk, az egyik:- kap valaki időnként egy debufott, mely rajtunk van egy ideig és végén berobban. Ekkor mi és akik körülöttünk állnak 4 k körüli sebzést kapnak. Ezért a range dd és a healer álljon kb. 20 yard távra egymástól a medence peremén kívűl!. Ha a debuffolt ember látja hogy valaki mégis közel van hozzá (pl. tank kirohanása. Lásd kédőbb) akkor hátráljon el onnan a robbanás előtt nem sokkal. A sebzősés után még kb. 2-3 mp-ig nem tudunk kasztolni. A másik csak a mealere vonatkozik. Nekük akkor kell kifutni a boss mellől, mikor az egy „beacon” vagy mi kasztolásába kezd. Nagyjából két másodpercünk van kiérni a medencéből a peremen túlra, különben sérülünk ,és örülhetünk ha a hp-nk 10% megmarad. Tankunk a veszély elmúltával,rögtön fut,chargeol vissza a bossra, mert különben a kaszterek kaphatnak 4k körüli sebbzést. Elmondható, hogy itt a lényeg a jó ütemben végzett ki és visszarohanáson van, és annál nagyobb a siker esélye minél kevesebb a meale a csapatban.

Egyéb tudnivalók: A kulcsot az instához Shetek Halls utolsó bossa dobja. A dungeonban lévő felguard szerű démonok fearelnek. Húzzuk őket távol mindentől, és mindenki álljon közel hozzá (clothos is). Ugyanis aki közel áll és nincs rajta az agró, az fearelve lesz, és fear alatt nem jön rá a mob. Viszont ha valaki távol áll, akkor a tank is kaphat feart ahelyett aki messze van, és ekkor ő lesz a démon célpontja míg mások futnak. Ezt pedig egy nem plate cuccos tag nem éli túl (főleg a ruhások).
A nagy teremben lévő csoportoknál mindig a shadowpriest-et cc-zük, ás az acc…-ot öljük elsőre, mert ő gyógyít.
Később lesznek bizonyos dombocskák egy két teremben, ezeken élő csontvázak fekszenek, ha közel megyünk támadnak. Aoe-val orvosolható.
Murmur termében ne sapoljunk, mert másik csoport behúzását eredményezheti, barit is csak akkor ha egy kicsit kiljebb jött a mob pull után.
Kara kulcs quest első része Murmurtól balra található.
Másik quest egy könyv lesz a 3. boss előtt a földön.
Harmadik quest lila gömbök gyűjtése kis állványokról bizonyos termek oldalainál. 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://hordaralo.blog.hu/api/trackback/id/tr38188084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása