HTML

HorDaráló

A HorDaráló Guild blogja. Itt követheted nyomon guildünk kalandjait a World of Warcraft világában.

Friss topikok

  • Mr.Zax: "Aki a nightelf fajt képviseli, az meglepődve tapasztalhatja, hogy karaktere emberi formát öltött,... (2008.02.26. 12:02) Outland Instái 4. rész Caverns of Time
  • Brut: 1. e 2. b 3. póker, sorozatnézés, mozi, koncert 4. wow, család, barátok, munka 5. b 6. c 7. c 8. d... (2007.12.12. 08:10) Ki a legkockább a darálóban
  • Brut: És a képek? (2007.11.03. 12:40) Karazhan
  • Gnosh: Üdv a Darálóban! Remélem nálunk jobban megtaláljátok a számításaitokat mint az előző guildetekbe... (2007.10.06. 16:18) Üdvözlet az új belépőknek!
  • Kuksika: Sziasztok. Itt szeretném megjegyezni, hogy valami klánbeli rangokat és hogy mikor léphet valaki sz... (2007.09.30. 04:44) Guild Szabályzat

2007.11.26. 19:46 Gnosh

Zul'Aman

 


Az instába első termébe belépve, keressük meg az ott lévő NPC-t és beszéljünk vele. Ő elkísér minket egy gongig, amit bármilyen különös is , de meg kell gongatni. Lehet bele kell verni jó párat, míg kinyílik az ajtó. Az Npc-vel kötött barátságunk ennél a pontnál véget is ér, ugyanis megjelenik 2 elit troll akik egy nagy maflással vízszintesbe küldik szerencsétlent.(innentől elindul egy visszaszámlálás, 20 percünk van megtámadni az első bosst Nalorakkot, ha extra lootot szeretnék. De ha elsőre vagyunk itt, akkor inkább haladjunk nyugodtan, dupla lootra ráérünk ha már tudjuk mit hogy kell). Tankok kapják föl az eliteket (mehet cc is), valamit figyeljünk a hátulról kis késéssel érkező nem elitekre, ezeket gyors aoe-val szedjük le. Majd a teremből kilépve haladjunk a jobbra, míg meg nem látjuk a Bosst (patrolra figyeljünk). Fontos tudni hogy a boss közelébe érve, ő ránk küldi őreit (tehát nem mi pullolunk) ő pedig visszább vonul. Amire még figyelni kell, hogy a medvelovasokat, egymástól távol tankoljuk (mert ha közel vannak megnövelik egymás dps-ét), valamit 20-30% hp-nál a lovas lejön a medvéről, ilyenkor a macit cc-zük (bari,altat,fear),amíg a lovast be nem fejezzük. Az utolsó csoportnál (2 maci lovas 2 másik), lehetőleg a két másik legyen cc-ve, és a lovasokkal kezdjük, persze nem árt ha marad 1 cc a felszabaduló macira is.

1. Boss Nalorak (a medve)

 Két fázisa lesz a csatának, human forma és medve forma. Mindkét fázishoz külön tankra van szükségünk, tehát kettő kell belőlük. Humán formában indul a harc, egyik tank fölveszi és megy rá a heal, dps bossra. Random ki charge-ol emberkékre, őket vissza kell healelni. Alakváltás után (medve) a másik tank le tauntolja az eddigi tankról, és ő tartja a következő alakváltásig.

Két dologra kell itt figyelni: Humán formában, de akár végig is, a két tank álljon egymáson, mert így a boss clave sebzése eloszlik rajtuk. A raid viszont távolabb álljon, hogy ők ne részesüljenek ebből.

Másik, hogy- silencel a maci, ami egyrészt ugye heal és dps kiesés (HoT-ok erősen ajánjottak ebben a fázisban, valamit inkább gyors kis heal mint 1 lassú nagy) valamint 1 k-kat sebbződik tőle a raid míg tart.

Majd alakváltáskor újra taunt és tankcsere és így tovább, míg valaki meg nem hal.

2. Boss Akil’zon (a sas)

Akil’Zon-hoz már a trasheken átjutni se egyszerű feladat (a hozzá vezető út, a bejárattól balra található). 2 aoe kaszt nagyon need-es, a legjobb a mage-lock páros szerintem, de ha több van belőlük az csak jó. Egy rendes tank kell, és egy tankolás képes másik kaszt, de az lehet dps talenten vagy cuccba.Egy nem elit mob fog előttünk állni, ennek a riadóztatásával kezdődik a roham, tehát csak akkor húzzuk be ha minden buff fönt van és mindenki full manán és hp-n leledzik, ugyanis innen egy darabig nem lesz megállás. A nem elit elfut, mi pedig rögtön vessük rá magunkat az előttünk álló 2 elit őrre. Elsőre a Wind Walkert kell ölni, mert az a healer, az MT-nk próbálja fölvenni mind2-t, de főleg a Protectort. CC-ni ezeket nem lehet sajnos. Miközben mi  a 2 elitet öljük, időnként föntről érkeznek nem elit madarak. Ezeket le kell aoe-ni. Egy próbléma van, hogy libasorban jönnek, és így nehéz őket le fagyasztani egyszerre, valamint az aoe-ből se részesül mind. Lehetséges orvoslás, hogy a tank (warri) Thunder Clappal magára szedi őket, és akkor már mehet az aoe,meg a fagyi, ill hunter vagy sámán lassító csapdát totemet is rakjon, hogy lassabban érjék el az aoe kasztokat. Ezek mellet, hogy ne legyen egyszerű a dolgunk, hátulról érkezik néha 2 ugyan elit de nem túl erős warrior( 16k hp.kb), ezekre kell a dps offtank. Ezeket lehet cc-ni is, úgyhogy éljünk vele, de ne hagyjuk öket elszaporodni, úgyhogy ezeket is verjük le amint tudjuk, és közben haladjunk folyamatosan fölfelé. Az úton található elitek, nem respawnolnak, de a madarak és a hátolról érkező warriorok folyamatosan jönni fognak, úgyhogy nincs időnk sokat nézelődni. A lényeg az, hogy az emelkedőn kell feljutnunk, egy lépcsősorhoz, és ott leverni egy „tempest” nevü mobot, ekkor már nem fog érkezni több mob, és fél óránk van leverni a Boss-t.

Akil’Zon a baromfi. Képességei: 3.5k damage nature damage random emberkébe, és abba aki közvetlen mellette áll, ezért a fight nagy részében szétszóródva helyezkedjünk el. 4k damage a tankba. Időnként fölkap valakit a levegőbe, ki a földre érkezés után fall damaget kap,(nem összetévesztendő az Elektromos Viharral) ami mindig az aktuális hp fele elvesztésével jár. Ki lehet játszani, levitációval, stb. Kis sasokat idéz, akik armortól függően sebeznek, de nem vészes. Valamit a legveszélyesebb varázslata az Electrical Storm, ami tuti halál, ha benézzük kicsit. Tehát a harc elején szétszóródunk, és kis agró építés után mehet a dps. Heal vissza aki sérül, ilyenkor még elvileg madarak sincsenek. Deadly boss mód erősen ajánlott. Ugyanis mikor látjuk hogy kb. 5 sec van hátra az Electrical Stormig (ES), akkor mindenki befut a tankhoz, hogy egy pontba legyen a raid. Erre azért van szükség, mert valakit fölkap a levegőbe, és aki nem áll közvetlen a player alatt, az kb. 12k damageben fog részesülni. De mivel mindenki egy helyen áll már ilyenkor, ergo senki nem fog sérülni. Ahogy vége a viharnak, gyorsan mindenki szétszéled és megy tovább a dps a bossba, valamint most már kezelni kell az időközben megérkező madarakat. Ezt vagy egy  hunter intézze, vagy egy lock időnként seed-ezze a bosst, főként mikor egy helyben áll a csapat. Kb ennnyi a harc, be fut- ki fut és dps. 8 perc után enrage van. Tehát ennyi idő alatt végezni kell vele.

 

3. Jan'alai

Következő bossunk Jan’alai. Az hozzá vezető út Naloraktól indul, és nagy odafigyelést igényel. Főleg a Scout nevű, nem elit mob. Ő nem fog velünk harcba bocsátkozni, de amint kiszúr minket, a legközelebbi dob felé veszi az irányt, és azt megütve riadóztat két elit-et, akikkel viszont már meggyűlhet a bajunk, főleg akkor ha rajtuk kívűl még 4 mobot kell kezelnünk. Tehát a taktika, hogy elsőre ő fog halni a csoportokból, és pull előtt minden ranged legyen lőtávolba, és próbáljunk egy időben, és azonos kaszt idejű spellekkel operálni. Ha van druidunk akkor gyökér mehet rája kezdésből, vagy pala is kiütheti, stb stb. A Flame Caster mobok iszonyat tűz sebzést tolnak az egész raidre egyszerre, ezért őket barizzuk, míg végzünk a mele-ivel (ők immunok a polyra). Valamit húzzuk el őket távolra a barizott kaszterekről, mert kiszedik azokat a cc-ből. A Flame Casterek nukeolásánál arra figyeljünk, hogy lopjuk le (mage) róla a spell haste buffot, valamint ha van lockunk, tegyen rá cure of tonguage-et, és szakítsuk a spellét. Az egész útra jellemző, hogy végig figyeljünk, mert nem csak fix pontokon tanyázó Scoutok vannak, hanem patrolozóból is van pár, tehát könnyen azt vehetjük észre fight közben, hogy a hátunk mögött terem egy. Tehát célszerű várni minden mob csoport előtt 1 percet (míg nem ismerjük a helyet), hátha jön arra egy őrjárat.

Ha sikeresen vettük az akadályokat, akkor eljutottunk az insta egyik leggenyóbb bossához Jan’alai-hoz.
1 tank a bossra, 1 tank(maci a legjobb) segít az addozásban.
3 healer, 1 a MT-t, 2 a raidet, főleg az aoe résznél.
Képességei és megoldásuk:
Flame Breath: 4-5 k tűz sebzés random target felé, és területre hat. Megoldás a szóródás, ne álljunk egymás nyakán, és ha megkaptuk se próbáljunk ki futni belőle, mert csak egyszer sebez, és ráhúzhatjuk a többiekre.
Fire Bomb: Tűzes golyókat szór szét, amelyek egy idő után berobbannak nagy tűz sebzést okozva. A lényeg, hogy olyan pontot próbáljunk keresni, ahol ha megállunk, legalább 6-8 yardra a közelünkben nem lesz golyó. Több ilyen hely is van, nem vészes a dolog, főleg ha eltávolítjuk magunktól a kamerát, és felül nézetből nézzük. A robbanás előtt nem sebeznek a golyók, nyugodtan át lehet futni rajtuk.
Hatcer summon: 2 troll-t idéz, akik elkezdik nyitogatni a boss emelvényétől balra illetve jobbra kisebb karámban található tojásokat. Melyekből madarak kelnek ki, mégpedig úgy, hogy első nyitásra 1, másodikra 2, harmadikra 4, negyedikre 8, majd ötödikre 16.
 Taktika: MT rámegy a bossra, a raid szóródik, és agro építés után mehet a dps. Hamarosan megjelenik a 2 Troll. Az egyiket, egyből le dps-eljük ahogy megjelenik a lépcsőn, ahonnan mi is érkeztünk. A másik elindul a tojások felé, rajta az OT-kal. Ezt a trollt is elkezdjük ölni, de csak kb. 20%-ig, hogy legyen ideje tojást nyitni, majd amikor már kiengedett kb 8 madarat, akkor leöljük, és a madarakt, amit az OT felvett gyorsan le aoe-zuk. Ezután visszaváltuk a bossra, és nukeoljuk tovább míg újra meg nem érkeznek a tojás nyitó mobok. (ekkor már biztos volt 1 golyózó rész is) Ekkor megint leöljük azt az oldali mobot amit az előbb is, a másiknak meg engedjük, hogy kinyisson újabb pár tojást, majd leöljük és aoe. Mikor harmadjára jönnek, ugyan úgy járunk el mint eddig, annyi különbséggel, hogy most már hagyjuk a csávót a maradékot kinyitni, és utána öljük le mielőtt átmenne a másik oldalra nyitogatni. Tehát most van egy üres oldalunk, meg egy teli tojásos oldalunk. Két lehetőségünk van. Az egyik (ehhez 3 aoe kaszt ,min 1 mage ajánlott), hogy dps-eljük a bosst , és csak annyi időre váltunk ki míg le öljük a tojás nyitogatásra érkező mobokat, és megvárjuk, hogy a boss 35%hp-nál kinyissa nekünk az összeset, és akkor az OT felvesz aoe tauntal, és full aoe-val lenyomjuk mindet. Hunti lassító csapda ajánlott.
Vagy a másik, hogy folytatjuk úgy mint eddig, fokozatosan nyitogatva. Ez biztonságosabb, viszont fenn áll a veszélye, hogy így nem jut elég dps a bossba, és enrage lesz.

 

 

4. Boss Halazzi (a hiúz)

 
Itt is 2 fázisunk lesz, melynek a második részében 2 tankra lesz szükségünk. Első résznél igyekezzen a raid tömörülni egy helyre. A tankra figyeljünk, mert elég nagyokat fog kapni. Ebben a fázisban full dps a bossra (persze ne húzzuk le). 75%-nál jön a második fázis (majd minden 25% hp vesztés után) Tehát a második fázisban idéz egy szellem hiúzt, amit az off tank megfog. Ennél a fázisnál csak a cicába megy a dps. Ilyenkor a boss randomba lövöldöz egy flame shock-ot, ezt vissza heal. Valamit lerak egy totemet, ami chain lighting sebzést okoz pár embernek, aki 5 k körüli. Ezért ahogy látunk ilyen totemet egyből le kell verni. Ha meghal a hiúz, újra jön az egyes fázis, ahol mehet a boss dps, míg 50%hoz nem érünk, ekkor megint hiúz-totem stb, majd boss, 25% -ig, azt hiúz totem, majd a boss halálig.

Forrás: Crusaders, Nightly Strike

Ezen a linken találhatjátok a hátralevő bossok taktikáit a Public Enemy guild kiváló leírásában. Ezúton is köszönet nekik!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://hordaralo.blog.hu/api/trackback/id/tr55242810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása